2016/02/12


To, że płatki owsiane sa zdrowe, wiedzą wszyscy, ale jak je jeść, aby naprawdę nam służyły, to zupełnie inna sprawa. Najbardziej popularny sposób ich przygotowywania, czyli z mlekiem krowim (uwielbiam!) według diety Diamondów ze względu na połączenie węglowodanów z białkiem jest niekorzystny dla naszego układu trawiennego. O wiele lepiej byłoby połączyć płatki owsiane z mlekiem roślinnym, gdyby nie fakt, że większość z nich jest naszpikowana chemią (jeszcze niedawno byłam fanką mlek Alrpo, zwłaszcza sojowego o smaku waniliowym czy kokosowego, jednak człowiek uczy sie całe życie i dziś ich składy mnie odrzucają). Moim ulubionym mlekiem roślinnym na dzień dzisiejszy jest Dream Rice Organic, czarna kawa z ekspresu z tym mlekiem jest naprawde świetna! Ostatnio odkryłam z tej firmy również mleko waniliowe i również jest super (informacje na temat tego mleka w Polsce możecie znaleźć tutaj).


Dzisiejszy przepis będzie jednak zupełnie inny. Podobnie jak poprzedni (na makaron z boczkiem i serem) pochodzi z książki Anny Ciesielskiej i wiem, że dużo z Was świetnie go zna, bo jest to słynna zupa śniadaniowa według pięciu przemian. Ta owsianka jest inna niż wszystkie owsianki, jakie jadłam dotąd, przygotowana z dodatkiem kurkumy i imbiru (dwóch wspaniałych superfoods), zgodna z dietą Diamondów (prawidłowe połączenie: płatki owsiane + woda), lekkostrawna i odchudzajaca. Przygotowanie jej według pięciu przemian sprawia, że utrzymana jest równowaga pomiędzy wszystkimi pięcioma smakami (kwaśny-gorzki- słodki-ostry-słony) oraz energią jin i jang, dzięki czemu zupa jest energetyczna, pożywna i zdrowotna. A oto, jak ja przygotować:


Składniki:
2 łyżki kaszy jaglanej
3 łyżki płatków owsianych
pół lyżeczki masła
kilka orzechów włoskich, brazylijskich
kilka rodzynek (opcjonalnie)
sok z cytryny lub starte jabłko
miód do smaku
sól, imbir, kurkuma

Sposób przygotowania:
1. Do około 1,5 litra wrzącej wody (g), dodajemy: pół łyżeczki kurkumy (g), 2 łyżki kaszy jaglanej (sł), pół łyżeczki masła (sł), 3 łyżki płatków owsianych (o), pół łyżeczki imbiru (o), sól do smaku (sn).
2. Gotujemy ok 15 minut (mieszając od czasu do czasu). a następnie dodajemy: łyżeczkę soku z cytryny (k) lub starte jabłko (k), wrzącą wodę do uzupełnienia ilości zupy (g), kilka rozdrobnionych orzechów włoskich (g) lub brazylijskich (sł), i garść rodzynek, jesli lubimy (sł).
3. Na talerzu dodajemy miód do smaku.


Spróbujcie, bo owsianka jest pyszna! Smacznego!




2016/02/06


Dziś kolejne wyjątkowe danie autorstwa Anny Ciesielskiej. Przepis pochodzi z książki "Filozofia życia", jednej z moich najważniejszych podręczników zdrowego odżywiania. O kuchni według pięciu przemian wspominałam Wam juz niejednokrotnie (np tutaj). Zasady tej kuchni poznałam wlaśnie głównie z książek Anny Ciesielskiej "Filozofia Zdrowia" i "Filozofia życia", które Wam bardzo polecam, ponieważ jest tam mnóstwo "magicznych" przepisów:) Mówiąc magiczne mam na myśli to, że do ich przygotowania używamy tych samych skladnikow, co zazwyczaj, jednak stosując je w odpowiedniej kolejności (kwasny-gorzki-słodki-ostry-słony) otrzymujemy zupełnie nowe, zachwycające smaki. Oczywiście nie bez znaczenia są tu również ogromne ilości ziół i przypraw!

Na przykład makaron z serem. Najprostsza potrawa na świecie, a jednak przyrządzona w odpowieni sposób i otrzymujemy wykwintne i niewiarygodnie pyszne danie. Spróbujcie!

Składniki:
3 cebule
30-40 dag surowego boczku (u mnie: belly pork, nie jest to dokładnie to samo, co surowy boczek w Polsce, ale nic innego nie znalazłam)
makaron
twaróg (ok. 200gr) 
przyprawy: bazylia, tymianek, kurkuma, kminek mielony, imbir, pieprz, sól, vegeta



Sposób przygotowania:
1. Boczek kroimy drobno i podsmażamy na patelni, aż wytopi sie tłuszczyk (lub aż mięso zmięknie, jak w moim przypadku). Przekładamy wraz z tłuszczem do miseczki.
2. Cebulę kroimy drobno i podmsażamy na kilku łyżkach oleju (sł) a nastepnie dodajemy do niej: 1 łyżeczkę kminku mielonego (sł), 1 łyżeczkę imbiru (o). podmsażony boczek (sn), 1/2 łyżeczki vegety i szczypte soli do smaku (sn), 1 łyżeczkę bazylii (k), 1 łyżeczkę tymianku (g), 1/2 łyżeczki kurkumy (g). W razie potrzeby dodajemy trochę oleju (sł)- duszenina ma być plynna, oraz dosmakowujemy wszystkimi smakami.
3. Na talerzach wykładamy ugotowany makaron, nakładamy na niego smażeninę oraz posypujemy rozkruszonym twarogiem w dowolnej ilości. Możemy delikatnie posolić.







Danie jest pyszne! Smacznego i do usłyszenia:)