2014/10/28



2 tygodnie temu w Superdrug  moją uwagę przyciągnęło stoisko kosmetyków Gosh z promocją "dwa jakiekolwiek produkty do oczu za 10f". I jak to bywa, chociaż niczego nie potrzebowałam, wyszłam ze sklepu z zakupami. Kupiłam bazę Gosh Prime'n Refresh Illuminating Eye Roll-On oraz paletkę Gosh 9 Shades Shadow Collection 001 To Enjoy in New York. Jest to paletka z nowej kolekcji Jesień/ Zima 2014.

Paletka wygląda tak pieknie, że nie mogłam sie jej oprzeć. Wykonanie, kształt, kolory, wszystko. Nie miałam wcześniej nigdy doświadczenia z żadnymi cieniami z Gosh, i nie czytałam przed zakupem recenzji, tak więc kupiłam ją całkowicie w ciemno, zauroczona przepiękna kolorystyką: 2 jasne cienie do rozświetlania, 1 łososiowy, 3 fiolety, 1 oliwkowy i 2 brązy. Większość z nich jest matowa.
Paletka kosztuje £9,99 (ale tak jak wspomniałam kupiłam ją na promocji, gdzie zapłaciłam za nią + primer £10).


Moje wrażenia

Nie jestem makijażystką, ale nie jestem też całkowitą amatorką, oczy maluję od zawsze dość intensywnie, szminka może dla mnie nie istnieć, ale uwielbiam mieć pomalowane oczy. I z mojego punktu widzenia ta paletka nie jest zbyt dobra. Być może profesjonalistka potrafiłaby wyczarować tą paletką przepiekny makijaż, ale ja niestety nie :(
Jestem absolutną fanką cieni Mac. Posiadam też paletkę Urban Decay Naked. I niestety, ale paletkę z Gosha od tamtych wedlug mnie dzielą lata świetlne. Po pierwsze kolory wyglądaja inaczej w pudełku a inaczej na powiece. Choćbym nie wiem ile wastw nałożyła, nie uzyskam takiego samego koloru.  Ponadto cienie nie wyglądają zbyt ładnie na powiekach, przynajmniej moich. Po prostu kolory są jakieś smutne, przygaszone.
Nastepna rzecz: cienie są bardzo pudrowe, bardzo się pylą i za każdym razem, gdy ich używam, muszę zdmuchiwać pył. Pomijając fakt, że jest to irytujące, jest to też spore marnotrastwo produktu. Nigdy nie zdarzyło mi się jeszcze dmuchać na cienie Mac :) Widać to na poniższym zdjęciu.

Pigmentacja jest w miarę dobra, jednak brakuje w tej paletce bardzo ciemnego cienia, więc nie da się zrobić np. mocno zaakcentowanego zewnętrznego kącika

I ostatnia sprawa: paletkę jest tak ciężko otworzyć, że można połamać przy tym paznokcie. Może ja mam jakiś felerny egezmplarz, nie wiem. Mojej po prostu już nie zamykam, żeby potem nie mieć kłopotu z otwieraniem.


Podsumowanie

Z pewnością nie jest to bardzo zła paletka i można nią stworzyć całkiem ładny makijaż, jednak trzeba się sporo napracować, a np dwoma cieniami Mac: Naked Luch i Satin Taupe wykonamy bez żadnego wysiłku piekniejszy makijaż niż całą tą paletką. Tak więc po raz kolejny przekonałam się, że drogie niestety znaczy lepsze, i lepiej oszczędzić na czymś innym ale kupić sobie naprawdę dobra paletkę jak np Urban Decay, Mac, Benefit czy Bobbi Brown, bo to jest jednak inna planeta:)


2014/10/26

Dziś chciałam się z Wami podzielić przepisem na przepyszną i naprawdę wartą spróbowania sałatkę z kalafiora. Jest ona bardzo prosta i szybka w wykonaniu a składa sie tak naprawdę z jednego składnika: kalafiora. Ja przygotowuję ją, jak większośc moich potraw, według 5 przemian (o kuchni według Pięciu Przemian pisałam tutaj), czyli dodając kolejne składniki według smaków kwaśny-gorzki-słodki-ostry-słony, jadnak myślę, że jeśli nie będziecie się trzymać tej reguły, to nic się nie stanie:)


Składniki:
1 kalafior
2-3 ząbki czosnku
miód, majonez, cytryna, przyprawy


Przygotowanie:

1. Kalafiora (o) rozdrabniamy na cząstki i gotujemy na chrupko (ok. 5 minut), odcedzamy i dodajemy:
2. 2-3 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę i szczyptę białego pieprzu -jeżeli nie mamy białego, może być czarny (o)
3. Sól do smaku, mieszamy (sn)
4. Sok z cytryny (okolo łyżki) (k)
5. Szczyptę kurkumy (g)
6. 1 łyżeczkę rzadkiego miodu i 1 łyżkę majonezu (sł).

W razie potrzeby dosmakować kolejno wszystkimi smakami (o,sn,k,g, sł).

Salatka jest naprawdę przepyszna, polecam serdecznie:)






2014/10/23


Nie ma nic złego w wyglądaniu na swój wiek czy zmarszczkach. Wszechobecny kult młodości wpędza niejednego w kompleksy. Zamiast akceptować siebie i proces starzenia się wpadamy w obsesję bycia wiecznie pięknymi i młodymi. Z drugiej jednak strony, jeżeli czujemy się lepiej sami ze sobą, łatwiej jest nam być lepszymi dla innych. Dobre odżywianie, ćwiczenia fizyczne, pielęgnacja skóry, emocjonalna równowaga, to wszystko ma wpływ na nasze zdrowie i życie. Chciałam Wam dziś zaproponować listę czynności, których możecie spróbować w celu poprawy zdrowia i wyglądu. Oczywiście na to, w jaki sposób się starzejemy maja wpływ również nasze geny. Bądźmy więc realistami i zachowajmy we wszystkim zdrowy rozsądek.

1. Jedz dużo ryb bogatych w Omega 3 i 6
W tłuszczu ryb (zwłaszcza łososia) znajduja się bardzo potrzebne do zdrowego funkcjonowania kwasy tłuszczowe, nazywane Niezbędnymi Nienasyconymi Kwasami Tłuszczowymi: omega-3 i omega-6. Mają one właściwości przeciwnowotworowe, poprawiają stan serca, zapewniaja bystrość umysłu oraz ożywiają kolor naszej skóry. Ewentualnie zażywajmy olej z ryb w postaci suplementów.

2. Regularnie ćwicz
Czy będzie to pływanie, fitnes, spacer z psem czy rutyały tybetańskie (link), każdy rodzaj aktywności fizycznej poprawia cyrkulację naszej krwi, dzięki czemu nasza twarz uzyska zdrowy, świeży wygląd.

3. Używaj Clarisonic Cleansing Brush
Tak samo jak soniczne szczoteczki do zębów oczyszczają nasze zęby lepiej niz zwykłe szczotkowanie, tak szczoteczka Clarisonic dzięki falom sonicznym pulsującym 300 drgań na minutę umozliwia dokładniejszy demakijaż, oczyszcza dogłębnie nasze pory i w sposób widoczny poprawia gładkośc naszej skóry. Przyczynia sie również do lepszego wchłaniania preparatów pielęgnacyjnych. (Clarisonic Mia 2, £125 debenhams.co.uk)

4. Pij dużo wody
Nasze cialo składa się w 65% z wody, dlatego bardzo ważne jest jej stałe uzupełnianie. Dziś, gdy tak bardzo popularne jest picie kawy czy herbaty, często zastępujemy nimi wodę, co nie jest dobre dla naszego organizmu. Woda mineralna ma bogaty sklad pierwiastków chemicznych, które korzystnie wpływają na naszą cerę oraz hamuja proces starzenia. Zalecane dzienne spozycie to 2-3l.

5. Kup Frownies
Przyklejanie tych małych plasterków na noc w miejscu załamań na twarzy, takich jak bruzdy nosowo-wargowe czy lwia zmarszczka, powoduje, że nasze mięsnie relaksują sie podczas snu a zmarszczki wygładzają. Frownies nazywane są alternatywą dla botoksu i polecane np przez aktorki Rene Russo, Raquel Welch czy modelkę Marię Helvin ( £16,50 feelunique.co.uk) (link)

6. Naucz się, jak poprawnie nakładać korektor
Jednym z najlepszych trików kosmetycznych, który błyskawicznie odmładza naszą twarz, jest użycie korektora odbijającego światło. Nałożenie go w sposób podany na rysunku poniżej, odejmie naszej twarzy kilka ładnych lat.

7. Zainwestuj w dobry wypełniacz zmarszczek w kremie
Zanim sięgniemy po botoks czy zastrzyki z kwasu hialuronowego (jeżeli mamy takie plany) warto wypróbować wypełniacze zmarszczek w kremie dające natychmiastowe efekty (Olay Regenerist 30 Second Wrinkle Filler £21,35 feelunique.com, Carita Supreme Wrinkle Solution Filler £65 carita.co.uk, Revive Intensite Volumising Serum £200 SpaceNK) (link)

8. Zapisz się na jogę
O dobrodziejstwach jogi można mówić długo. Najważniejsze z nich to rozluźnienie  ciała, pozbycie się nagromadzonych napięć, poprawa ukrwienia i przepływu energii. Można ją wykonywać praktycznie wszędzie, potrzebujemy tylko kawałka przestrzeni i maty. Jeżeli jeszcze nie próbowałeś, zapisz się na zajęcia. 

9. Wspomagaj organizm suplementami
Jeżeli w naszej diecie królują biały chleb, makaron, oczyszczony ryż, słodkie płatki, ciasta itd oraz pijemy duże ilości kawy, jest prawie pewne, że posiadamy niedobory witamin. Zwlaszcza istotne dla naszego zdrowia są antyutleniacze czyli tzw wymiatacze wolnych rodników. Za minimum uważa się przyjmowanie dziennie 500mg wit C, 400mg wit E oraz 30mg koenzymu Q10.

10. Pamiętaj o filtrach przeciwsłonecznych
To właściwie podstawa pielęgnacji przecizmarszczkowej, o której mówi sie dziś wszędzie. Ogromna ilość przedwczesnych zmarszczek czy plam posłonecznych nie powstalaby, gdyby nie przebywanie na słońcu bez filtra ochronnego (Avene Very High Protection SPF50 £16,00 www.boots.com, La Roche-Posay Anthelios SPF50 £14,50 www.boots.com)

11. Wypróbuj Neutrogena Wave Sonic lub Neutrogena Healthy Skin Rejuvenator
Oczyszczanie twarzy to kanon pielęgnacji naszej cery, warto więc zaopatrzyć się z dobre urządzenie oczyszczające. Dwa powyższe gadżety nie są może tak efektywne jak Clarisonic, za to o wiele trańsze i również wykonują dobrą pracę ( Neutrogena Wave Sonic £17,00 amazon.co.uk, Neutrogena Healthy Skin Rejuvenator £34,97 fishpond.co.uk)

12. Wysypiaj się
Nasze ciało potrzebuje czasu na regenerację. Zadbaj o regularny, przynajmniej siedmiogodzinny sen, który pomoże twojemu ciału w odnowie komórkowej.

13. Naucz się wykonywać ćwiczenia twarzy
Za pomocą kremów i serum oddziałujemy na zewnętrzną warstwę skóry. Aby jednak zachowac młody wygląd, musimy również zadbać o kondycję mięśni naszej twarzy. Ćwiczenia takie poprawiają krążenie krwi naszej twarzy, relaksują mięsnie, wspomagają w pozbywaniu sie toksyn oraz powoduja wzrost elastyczności skóry twarzy. Możesz spróbować ćwiczeń z Evą Fraser czy jogi twarzy z Annelise Hagen.

14. Używaj jasnych rozświetlających podkładów lub kremy koloryzujące
W pewnym wieku ciężkie maskujące podkłady przestają wyglądać dobrze. Używaj rozświetlających lekkich podkładów lub kremów koloryzujących wyrównujących koloryt skóry, w odcieniu o ton jaśniejszym od twojej cery (Olay Touch of Foundation £14,99 www.boots.com, Clarins Super Restorative Tinted Cream £37 www.boots.com)

15. Usuń cukier ze swojej diety

Nasze ciało nie potrzebuje cukru, oprócz tego pochodzącego z owoców oraz zdrowych węglowodanów. Spożywanie cukrów powoduje proces glikacji, który wpływa na elastyczność naszej skóry, powoduje stany zapalne i przyczynia się do przedwczesnego powstawania zmarszczek (link)

16. Używaj kremów z retinolem
Retinol (witamina A) pełni kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu tkanki nabłonkowej i innych komórek organizmu. Jest odpowiedzialny również za stymulację produkcji kwasu hialuronowego, którego ilość obniza się wraz z wiekiem. Kremy z retinolem uważane są za jedną z najskuteczniejszych broni w walce ze starzeniem sie skóry (La Roche-Posay Redermic-R  £28,00 www.boots.com,  Skinceuticals Retinol 0,3 Refining Night Treatment £43,00 www.dermacaredirect.co.uk) (link)

17. Włącz do swojej diety więcej dobrych bakterii
Dietetycy mówią, że zdrowe jelita to ładna cera. Wprowadź do swojego menu jogurty czy kefiry będące źródłem bakterii Lactobacillus Acidophilus oraz probiotyki, wystepujące w jogurtach, kapuście kiszonej czy ogórkach. Możesz również zażywać probiotyki w postaci suplementów.

18. Używaj różu do policzków
Zaraz po korektorze, róż do policzków położony we właściwym miejscu i dobrany we właściwym kolorze, jest najlepszym sposobem na natychmiastowe ożywienie i odmłodzenie twarzy oraz sprawienie, że będzie wygląda zdrowiej. Szczególnie polecam róże satynowe z połyskiem.

19. Wybiel swoje zęby
Nie musisz wydawać od razu 500zł na wybielanie u dentysty, ale przynajmniej kupuj dobre wybielające pasty lub kuracje wybielające dostępne do stosowania w domu (Blanx Extra White Intensive Whitening Treatment £11,00 boots.com, BriteSmile To Go Whitening Pens £35,00 www.crestwhitestrips.co.uk)

20. Rób rzeczy, ktore czynia cię szcześliwą
Jeżeli czujemy się szczęśliwsi, wyglądamy lepiej. A jeżeli nawet nie mamy powodów do radości, poprzez zachowywanie się "tak jakby", czyli uśmiechanie się pomimo wszystko, możemy wplywać na zmianę naszego nastroju.

21. Rzuć papierosy i alkohol
To, że papierosy i alkohol niszcza naszą cerę, chyba nie jest dla nikogo niespodzianką. Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, masz własnie dodatkowy powód, aby je rzucić. Palenie wpływa na koloryt skóry, pozbawiając komórki tlenu. Ponadto niszczy włókna kolagenowe i elastynę, odpowiadające za jędrność naszej twarzy. Alkohol powoduje długotrwałe odwodnienie i wypłukuje wszystkie witaminy niezbędne do zachowania urody. 

22. Naucz się masować swoją twarz
Wypróbuj akupresurę twarzy, polegającą na uciskaniu specjalnych punktów twarzy, tzw. meridian (punktów energetycznych).Terapia ta powoduje lepszy przepływ energii oraz ukrwienie. Punkty akupresury twarzy pokazuje poniższy rysunek. Wykonaj taki masaż podczas codziennej wieczornej aplikacji kremu.

23. Nie odchudzaj się zbyt intensywnie
Jest faktem ogólnie znanym, że w pewnym wieku nadmierna szczupłość nie przekłada się ładna skórę twarzy. Gdy się odchudzamy się, oprócz tego, że zmniejsza sie nasz obwód ud, talii czy żoładek, najszybciej widoczną zmianą jest wyszczuplenie twarzy. Nie przesadzajmy więc z dietami odchudzającymi, nie chcemy przecież, aby ktoś o nas mówił: z tyłu liceum, z przodu muzeum.

24. Używaj dobrych serum antyoksydacyjnych
W naszej pielęgnacji przeciwzmarszczkowej powinny znaleźć się preparaty zawierające antyoksydanty, takie jak witamina C, E, kwas ferulowy. Stosujemy je po oczyszczeniu twarzy, przed nałożeniem kremu nawilżającego (Skinceuticals CE Ferulic £129,00 www.blisword.co.uk, Burt's Bees Naturally Ageless Serum  £18,00 www.ebay.co.uk)

25. Zdrowo się odżywiaj i oczyszczaj organizm
Jesteś tym, co jesz- mówi mądre powiedzenie. Zdrowa dieta, bogata w owoce i warzywa, zapewni nam nie tylko piękną sylwetkę ale również sprawi, że nasza cera będzie jędrna i promienna. Od czasu do czasu zastosuj kilkudniową głodówkę oczyszczającą, lub przynajmniej stosuj mini głodówki polegające na powstrzymywaniu się od pokarmów od wieczora do poźnych godzin popołudniowych następnego dnia.





2014/10/22

W związku ze zbliżającym się Halloween w UK trwa sezon dyniowy. Korzystając z okazji, zapraszam Was dziś na pyszną zupę dyniową.


Składniki (porcja na duży garnek):

nieduża dynia (po obraniu i wydrążeniu ok 1-1,5kg)
3 marchewki
2 pietruszki
3 pory
6 ząbkow czosnku
sok z cytryny
przyprawy (kurkuma, tymianek, kminek, imbir, pieprz, chili, sól, vegeta)

Przygotowanie:

1. Na głębokim oleju smażymy pokrojoną w kostkę dynię.
2. W garnku gotujemy około 3 litrów wody (g), dodajemy 1 łyżeczkę tymianku (g).
Następnie dodajemy:
3. Przepołowione marcheki (sł) i pietruszki (sł),1 łyżeczkę kminku (sł).
4. Pokrojone na duże części pory (o), przecisnięty przez praskę czosnek (o), 1/2 łyżeczki imbiru (o), 1/2 łyżeczki chili (o), 1/2 łyżeczki pieprzu (o).
5. 1/2 łyżeczki vegety (sn), około 2 łyżeczki soli (sn).
6. 1 łyżkę soku z cytryny (k).
7. 1 łyżeczkę kurkumy.
8. Podsmażoną i odsączona dynię (sł).
9. Gotujemy do miękkości (okolo 30-40 minut). Zupę miksujemy.
10. Doprawiamy pieprzem i solą. W razie potrzeby dodajemy wrzątku.

Możemy już na talerzu dodać łyżkę śmietany. Zupa jest bardzo zdrowa.




2014/10/19


Kilka tygodni temu kupiłam kosmetyk, o którego zakupie myślałam już od dłuższego czasu, ponieważ znalazłam w internecie mnóstwo zachwalających go recenzji. Mowa tu o Philosophy Turbo Booster C Powder. Kosmetyk kosztował 30 funtów za 7,1 gr, był więc stosunkowo drogi i miałam więc wobec niego spore oczekiwania. Czy je spełnił?


Philosophy Turbo Booster C Powder zawiera 99,8% czystej witaminy C. Produkt jest w postaci proszku, otrzymujemy go razem z malutką plastikową łyżeczką.
Miksujemy 1/2 lub 1 miarkę proszku z naszym zwykłym kremem nawilżającym lub serum (powinny być water- based, ale próbowałam z różnymi i wszystkie sie sprawdzały).

Podczas pierwszego użycia produktu nie czytając instrukcji zaaplikowałam sobie na twarz 2 miarki proszku i poczułam bardzo silne pieczenie, twarz zaczęła mnie po prostu palić. W pierwszej chwili chciałam biec do łazienki zmyć kosmetyk, jednak zdecydowałam się poczekać chwilę i po kilku minutach pieczenie ustało. Po 10 minutach podeszłam do lustra i - moje zdumienie było wielkie. Pomyślałam: ten produkt jest niewiarygodny! Moja twarz, zmęczona i szara, ponieważ byl to już późny wieczór, nagle stała się wypoczęta, zdrowa i promienna jak nigdy dotąd!


Produkt wyrównuje koloryt skóry, rozjaśnia ją i rozświetla. Powoduje natychmiastowe ujędrnienie oraz tzw zmiękczenie rysów twarzy, która przez to wydaje sie młodsza. Jest łatwy i wygodny w aplikacji: rano i wieczorem rozpuszczamy 1 miarkę produktu w serum lub kremie i aplikujemy na twarz i szyję. Efekt widoczny jest natychmiast. Twarz wygląda młodziej i bardzo zdrowo. Kosmetyk łatwo i szybko się absorbuje w skórę i jest doskonały pod makijaż.


Używałam do tej pory wielu produktów z witaminą C, m.in.: Flavo-C, Skin Ceuticals CE Ferulic, Serum ze Zrób Sobie Krem, LRP Redermic C, Dermalogica MAP-15 regenerator, i kilku innych i muszę przyznać, że Philosophy Turbo Booster jest z nich wszystkich najlepszy, i pozostawił wszystkie inne testowane przez mnie kosmetyki z witaminą C daleko w tyle. To produkt, po którym naprawdę widać róznicę.
Uwielbiam go i jest to odtąd mój absolutny HG kosmetyk.


A jakie są Wasze ulubione kosmetyki z witaminą C?



2014/10/17


Aż wstyd się przyznać, ale dopiero niedawno, będąc juz po 40-tce, dowiedziałam się, że cukier przyczynia się do przedwczesnego starzenia sie naszej skóry. Wiedziałam zawsze, że cukier wpływa na stan naszych zębów, sylwetkę, trądzik, cukrzycę i powstawanie nowotworów, ale na zmarszczki?
Muszę przyznać, że dla fanki slodyczy, jaką jestem, to smutna wiadomość. Jak już Wam wspominałam, moja dieta jest w 80% zdrowa, ale 20% to kulinarne szaleństwa. Przecież coś od życia się należy:) Ale przyjrzyjmy się, o co chodzi.

Parę słów teorii

Węglowodany (cukry) występujące w produktach spożywczych dzielimy na:
1) cukry proste:
- glukozę (występuje w owocach i miodzie)
- fruktozę (owoce, miód)
2) cukry zlożone:
- laktozę (występuje w mleku)
- maltozę (wykorzystywana jako środek słodzący)
- sacharozę (występuje w cukrze trzcinowym i buraczanym)
3) wielocukry:
- skrobię (wchodzi w skład ziaren zbóż, ziemniaków, kukurydzy).

Węglowodany kojarzą nam się z tyciem, jednak nie wszystkie węglowodany tuczą  Mało tego, zgodnie z zaleceniami dietetyków i lekarzy, energia, jaką dostarczamy naszemu organizmowi z posiłków, powinna pochodzić co najmniej w połowie właśnie z węglowodanów. Maja one bardzo ważne znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu. Jednak tylko dobre węglowodany są zdrowe.

Dobre i złe węglowodany 

Do dobrych węglowodanów zaliczamy:
- brązowy ryż
- niesłodzone musli
- platki owsiane
- chleb pełnoziarnisty
- makaron pełnoziarnisty
- ziemniaki
- owoce, warzywa.
Dobre węglowodany powinny dostarczać min 50% dziennej dawki kalorii.

Złe węglowodany to:
- cukier rafinowany
- biała mąka
- biały ryż
- ciastka, slodycze, dżemy, slodkie napoje.


W jaki sposób cukier wplywa na starzenie się skóry?


Po spożyciu posiłku bogatego w cukier, poziom glukozy w naszej krwi gwałtownie wzrasta, insulina nie radzi sobie z jej przetwarzaniem i dochodzi do procesu zwanego glikacją. Glikacja białek to proces przyłączania się glukozy do protein zawartych w skórze.  Proces ten powoduje spadek elastyczności skóry, obrzęki pod oczami oraz zmarszczki. Cukier osłabia włókna kolagenowe, które odpowiadają za jędrność i sprężystość naszej cery.

Duńscy naukowcy przeprowadzili eksperyment, do którego zaprosili grupę wolontariuszy o różnym stężeniu glukozy we krwi. Następnie osoby te zostały poddane ocenie pod kątem, na ile lat wyglądają. Okazało się, że osoby posiadające wysokie stężenie cukru we krwi wyglądały starzej niż wskazywał na to ich prawdziwy wiek.
Podobno wzrost glukozy we krwi o 0,18g/litr powoduje, że wydajemy się starsi o 5 miesięcy.


W związku z tym czy powinniśmy jeść owoce?


Moja odpowiedź jest: oczywiście tak. Nawet podczas najściślejszej diety powinniśmy jeśc owoce, ponieważ dostarczaja one naszemu organizmowi cennych witamin i składników mineralnych.


Fakt, owoce, jako cukry proste, jedzone w nadmiarze moga tuczyć. Ale jednocześnie są jednym z najcenniejszych źródeł witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawierają duzo błonnika, są lekkostrawne, gaszą pragnienie oraz mają niską wartość energetyczną, czyli niewielką ilość kalorii.

Owoce są bardzo łatwostrawne, ich trawienie odbywa sie w ciągu 20-30 min (banany- 1h). Ważne jest, aby jeść je zawsze na pusty żołądek, wówczas zostaną szybko strawione. Jeżeli natomiast zjemy je po posiłku bogatym w białko czy tluszcze, w naszym układzie pokarmowym rozpocznie się proces fermentacji, a nastepnie wzdęcia oraz tycie.

Dbając o szczupłą sylwetkę powinniśmy wybierać owoce najmniej kaloryczne, jak również o najniższym indeksie glikemicznym, który oznacza tempo, w jakim cukry sa trawione i przyswajane i zależy od zawartości błonnika w danym produkcie. IG informuje, w jakim stopniu wzrośnie stężenie glukozy we krwi po spożyciu danego produktu żywnościowego. Im niższy indeks glikemiczny, tym mniejsze niekorzystne efekty spowodowane nadmiarem cukrów prostych.

Rys. Tabela owoców: kcal i indeks glikemiczny
Owoc
kcal/100gr
Indeks glikemiczny
Agrest
47
38
Ananas
54
45
Arbuz
33
70
Awokado
160
44
Banan
90
61
Brzoskwinie
46
42
Cytryna
29
30
Czarna porzeczka
60
38
Czereśnie
55
22
Czerwona porzeczka
55
38
Grejpfrut
36
25
Gruszki
54
38
Jabłko
45
35
Jagody
45
25
Jeżyny
43
25
Kiwi
56
50
Mango
67
50
Maliny
29
25
Melon
36
60
Morele
47
30
Nektarynka
47
40
Pomarańcze
44
35
Śliwki
45
35
Truskawki
28
25
Winogrona
69
45
Wiśnie
47
25

Najbardziej polecane owoce to:
- jabłka i grajpfruty (dieta Ewy Dąbrowskiej)
winogrona- choć dość kaloryczne, posiadają  właściwości uzdrawiające, istnieja nawet kliniki, w których pacjentow leczy się kuracją winogronową polegająca na jedzeniu przez kilka dni lub tygodni wyłącznie winogron (The Grape Cure- Johanne Brandt),
- owoce, które w angielskiej nazwie posiadają końcówkę "berry" czyli truskawki, jeżyny, jagody, porzeczki
melony cantaloupe (polecane przez dr N.Perricone ),będące swoistymi cudami natury (podobnie jak natka pietruszki, bogata w żelazo, a jednocześnie witaminę C niezbędną do jego przyswojenia). Cantaloupe są bombami antyoksydantowymi, będąc bogatym źródlem witaminy C a jednoczesnie beta- karotenu. 


Jesteśmy tym, co jemy. Jeśli chcemy, aby nasza skóra wyglądała zdrowo i młodo, musimy ograniczyć spożycie cukrów. Jednak nie unikajmy owoców, a ograniczmy spożywanie białego chleba, makaronu, cukru rafinowanego, słodyczy i ciast. Uważajmy również na cukry ukrtyte w produktach!



2014/10/13


Taoizm 

Kuchnia według Pięciu Przemian jest elementem tradycyjnej medycyny chińskiej mającej swoje korzenie w filozfii teoistycznej, powstałej około 3 tysięcy lat temu w Chinach. Została ona zawarta w Księdze Przemian, jednym z najwspanialszych dzieł filozoficznych starożytnych Chin. Na jej podstawie rozwinęły się m.in.: taoistyczna magia, medycyna chińska, sztuki walki, Qi-Gong czy Feng Shui.

Księga Przemian mówi o uniwersalnych zasadach i prawach natury, których przestrzeganie pozwala człowiekowi żyć w harmonii, równowadze i zdrowiu. Taoiści uważają, że czlowiek jest częścią natury i podlega jej prawom  i tak jak w przyrodzie następuja po sobie: wiosna, lato, późne lato, jesień, zima,  tak również gotując powinniśmy poruszać się według Koła Przemian, gdzie porom roku odpowiadają kolejno żywioły: Drewno, Ogień, Ziemia, Metal, Woda, a żywiołom smaki: kwaśny, gorzki, słodki, ostry i słony. 


Elementy tego koła oddziałują na siebie w trzech cyklach: wpierającym (twórczym), wyczerpującym (osłabiającym) i destrukcyjnym (kontrolującym).

Woda tworzy drewno, drewno tworzy ogień, ogień tworzy ziemię, ziemia tworzy metal a metal tworzy wodę- cykl wspierający.
Wodo wyczerpuje metal i ziemię, drewno wyczerpuje wodę i metal, ogień wyczerpuje drewno i wodę, ziemia wyczerpuje ogień i drewno, metal wyczerpuje ziemie i ogień- cykl wyczerpujący.
Woda niszczy ogień, ogień niszczy metal, metal niszczy drewno, drewno niszczy ziemię, ziemia niszczy wodę- cykl destrukcyjny.


Yin i yang

Jedną z najważniejszych zasad taoizmu jest zasada sił Yin i Yang. Yin reprezentowana przez Księzyc i ciemność oznacza bierność, zimę, chłód i symbolizuje żeński aspekt natury. Yang reprezentowana przez Słońce i światło oznacza akywność, witalność, ruch, ciepło, lato i symbolizuje pierwiastek męski. Według medycyny chińskiej człowiek może być zdrowy jedynie wtedy, gdy jest zachowana równowaga pomiędzy nim a naturą, pomiędzy narządami wewnętrznym, pomiędzy yin i yang. Równowaga pomiędzy tymi dwoma pierwiatkami jest konieczna, aby zapewnić właściwy przepływ energii. Jeżeli któryś z nich zaczyna dominować, balans zostaje zaburzony. Jeżeli pierwiastki te zostaja rozerwane, życie zostaje zniszczone.
Yin i Yang obecne jest w każdej cząstce wszechświata. Posiadają je również nasze narządy wewnętrzne, jak również pożywienie. Jeżeli zjemy zbyt dużo pożywienia należącego tylko do jednej z tych kategorii, równowaga zostaje zakłócona.

Energia chi

Najważniejszą zasadą kuchni według Pięciu Przemian jest wpływanie na przepływ energii. W naszych ciałach istnieja kanały energetyczne (meridiany), poprzez które płynie niewidzialna energia chi (energia ta istnieje nie tylko w ciele człowieka, posiadają ją również wszystkie rośliny, zwierzęta, a nawet materia). W zdrowym ciele przepływ energii chi ma charakter ciągły i odbywa się dokładnie ustalonymi szlakami. Każdy produkt spożywczy jest również określoną formą energii i wywołuje w naszym organiźmie określone skutki. 

Gotowanie  wedlug Pięciu Przemian

Kuchnia według Pięciu Przemian to kuchnia zrównoważona, gdzie podczas doboru składników do potrawy kierujemy się wyłącznie naturą energii ich smaków. Cała tajemnica zrównoważonego gotowania polega na tym, że produkty spożywcze powinny trafiać do garnka w kolejności energii smaków według cyklu wspierającego w Kole Pięciu Przemian:

k- kwaśny,
g- gorzki,
sł- slodki,
o- ostry,
sn- słony.

Aby dostarczać naszemu organizmowi energii chi powinniśmy gotować wyłącznie na ogniu

Moje doświadczenia z Kuchnią wedlug Pięciu Przemian

Z kuchnią według Pięciu Przemian miałam po raz pierwszy kontakt około 10 lat temu, kiedy moja znajoma podsunęła mi książkę Anny Ciesielskiej "Filozofia Zdrowia". Złapałam bakcyla i od tamtej pory 90% moich potraw przygotowuję według tej fiolozofii (ciekawostka: ksiązka Anny Ciesielskiej pojawiła się w moim życiu, gdy byłam właśnie po zakupie kuchenki elektrycznej do mojego mieszkania. Zadzwoniłam do autorki i spytałam, czy mogę jednak gotować według pięciu przemian na maszynce elektrycznej. Odpowiedź była: w żadnym wypadku. Rozwiązałam to w taki sposób, że kupiłam turystyczna kuchenkę gazową i przez długi czas gotowałam na niej).

Jak wspomniałam wczesniej, podstawową zasadą gotowania według Pięciu Przemian jest dodawanie produktów w kolejności smaków:  kwaśny- gorzki- słodki- ostry- słony, pamiętając aby zamieszać potrawę po dodaniu każdego smaku, tak aby nabrała ona jego energii. Aby ułatwić sobie przygotowywanie posiłkow, możemy wywiesić w naszej kuchni tabelę produktów spożywczych według smaków:

Tabela smaków wedlug Anny Ciesielskiej:

Z czasem na pewno zapamiętamy, który składnik, która przyprawa należy do jakiego smaku i będziemy potrafili gotować bez zaglądania do tabeli.

Gotowanie możemy rozpocząć od dowolnej przemiany, jednak zakończyć najkorzystniej jest na przemianie metalu (smaku ostrym), wówczas potrawa taka jest rozgrzewająca, co ma szczególne znaczenie jesienią i zimą. Im więcej pełnych cyklów ma dana potrawa, tym będzie bardziej energetyczna i tym korzystniej będzie wpływała na nasz organizm. Możemy oczywiście podczas gotowania dodawać kilka produktów z jednej przemiany pod rząd, np w smaku ostrym dodajemy pieprz biały, czarny, imbir i paprykę ostrą jeden po drugim. 

Z kuchni według Pięciu Przemian polecam zwłaszcza zupy, ponieważ mają one właściwości rozgrzewajace, równoważące i są po prostu pyszne.

Zresztą tak naprawdę do kuchni tej przekonała mnie właśnie magia smaków, jaką uzyskujemy gotując wedlug Pięciu Przemian. Zauważyłam, że potrawy tak niepozorne jak smażona wątróbka, kotlety ziemniaczane, krokiety z kapustą, twarożek czy naleśniki przygotowane według Pięciu Przemian maja zupełnie inny, wspaniały smak. Od mojego pierwszego zetknięcia się z tą kuchnią nazywałam ją "magiczną", ponieważ wyczarowuje ona magiczne posiłki. 


Kuchnia według Pięciu Przemian to "alchemia" smaków i aromatów, jej charakterystycznym składnikiem jest bogactwo przypraw. W mojej kuchni zawsze posiadam: bazylię, kurkumę, tymianek, majeranek, kminek mielony, paprykę słodką, paprykę ostrą, pieprz chili cayenne, pieprz biały i czarny, imbir, oregano, gałkę muszkatołową, liść laurowy, ziele angielskie.

Na koniec cytat z książki Anny Ciesielskiej:
"Porządek sprzyja tym, którzy go szanują. Działa wówczas potajemnie, prowadzi, chroni. Gotuj więc radośnie, twórczo, ale ze świadomością, że to boski przywilej."




2014/10/12



Caudalie to francuska linia kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji twarzy i ciała. Ich receptura oparta jest na bazie wyciągu z pestek winogron. Do produkcji kosmetyków używane są przede wszystkim składniki pochodzenia naturalnego.
Próbowałam kilku kosmetyków tej firmy i za każdym razem byłam bardzo zadowolona. Genialnym produktem odmładzającym, o którym zrobię osobną recenzję jest Caudalie Vinexpert Firming Serum. Ale dzis będzie o innym, równie świetnym produkcie: Caudalie Grape Water.

Mgiełki do twarzy to jeden z kosmetyków, od których jestem uzależniona i zawsze jakąś mam. Przez długi czas stosowałam Avene Thermal Spring Water- bardzo przyjemna woda i nie mam jej nic do zarzucenia. Uwielbiam też hydrolaty ze Zrób Sobie Krem, które przelewam do buteleczki z atomizerem i działają wówczas na tej samej zasadzie (jednak mam ograniczony dostęp do tych produktów, tzn. firma wysyła bez problemów do UK, ale za ciężkie produkty, jakimi są hydrolaty, koszty przesyłki są spore). W chwili obecnej posiadam również Ziaja Liście Manuka Tonik w sprayu, ale nie jestem z niego zadowolona, ma bardzo niewygodny atomizer i mam wrażenie, że woda ląduje wszędzie, tylko nie na mojej twarzy.


Niewątpliwą perełką wśród mgiełek do twarzy według mnie jest woda winogronowa Caudalie. Aktualnie posiadam jej trzecie opakowanie. Kosztuje 10f ale często można ją znaleźć na różnych promocjach, np. jakiś czas temu kupiłam ją w sklepie lookfantastic w promocji 2 szt za 12f.

Woda Winogronowa Caudalie jest w 100% organiczna, przeznaczona do wszystkich rodzajów skóry, nawet tych najbardziej wrażliwych. Nie zawiera parabenów, slsów, olejów mineralnych czy składników zwierzęcych. Ma za zadanie odświeżać, tonizować oraz nawilżać. Pięknie pachnie.


Wodę możemy stosować po oczyszczeniu twarzy a przed nałożeniem kremu, możemy również spryskiwać nia twarz w ciągu dnia w celu nawliżenia i odświeżenia, a także sprawdza sie dobrze w sytuacji, gdy makijaż, który wykonałyśmy, przypomina maskę:) Wówczas wystarczy spryskać twarz a nastepnie leciutko przyłożyć husteczkę higieniczną lub nawet dłonie i wrażenie "cakey" od razu znika.

Polecam gorąco:)



2014/10/10


Wypełnianie zmarszczek kojarzy nam sie przede wszystkim z preparatami na bazie kwasu hialuronowego wstrzykiwanymi w skórę, tzw. wypełniaczami zmarszczek. Jak Wam wspominałam tutaj, nie jestem (póki co) fanką tej metody z jednego prostego powodu: strachu. Boję się, że coś pójdzie nie tak, i zamiast wyglądać lepiej, oszpecę sie.
Na szczęście jakis czas temu odkryłam inne wypeniacze zmarszczek, nieinwazyjne i bezpieczne, a mianowicie wypełniacze zmarszczek w kremie. Te "wynalazki" potrafią świetnie zamaskować zmarszczki i odmłodzic nas o kilka lat bez użycia igły.


Większośc z tych preparatów działa dwutorowo: z jednej strony posiadają w swoim składzie kwas hialuronowy, czyli pielęgnują naszą skórę nawilżając ją, z drugiej zawierają silikon, który wypełnia (ja bym powiedziała: gipsuje) nasze zmarszczki.  
Na rynku kosmetycznym istnieje wiele tego typu kosmetyków. Próbowałam kilku, jednak nie sprawdziły się i zawsze wracam do jednego: Olay Regenerist 30 Second Wrinkle Filler.


Znalazlam opinie na temat tego produktu, że pozostawia w zmarszczkach cos przypominającego z wyglądu owsiankę :) Byc może jest to nawet trafne określenie, jednak dzieje sie tak tylko wówczas, gdy nałożymy zbyt gruba warstwę produktu i zapomnimy ją wklepać w skórę. Wtedy faktycznie  w zmarszczakch osadza się coś w rodzaju widocznego tynku. 
Jeżeli jednak umiejętnie nałożymy ten kosmetyk, przynosi on naprawdę spektakularne efekty. Krem ten należy stosować w taki sposób, aby za pomoca podajnika- tuby nałożyc w zmarszczkę cienką linię produktu, odczekać chwilę, a następnie delikatnie go wklepać. Stosujemy go juz po nałożeniu makijażu.


Skład:

Cyclopentasiloxane, Dimethicone Crosspolymer, Polyethylene, Glycerin, Ethylhexylglycerin, Palmitoyl Pentapeptide-4, Tocopheryl Acetate, Tocopherol, Panthenyl Ethyl Ether, Hexylene Glycol, Titanium Dioxide, Aqua, Isohexadecane, Triethoxycaprylylsilane, Silica, PEG-100 Stearate, PPG-15 Stearyl Ether, Caprylyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Polyhydroxystearic Acid, Phenoxyethanol, PEG/PPG-20/15 Dimethicone, CI 77491, CI 77492, CI 77499

Moja opinia o produkcie:

Krem Olay Regenerist 30 Second Wrinkle Filler  to fantastyczny produkt, kóry będę kupować znowu i znowu. Świetnie radzi sobie ze zmarszczkami i sprawia, że moja twarz wygląda o kilka lat młodziej. Naprawdę serdecznie go polecam, ponieważ jest to moim zdaniem jeden z lepszych produktów z serii wypełniacze zmarszczek.


A jakie są Wasze metody na maskowanie zmarszczek? Czy znacie jakiś inny dobry produkt z serii wrinkle filler?


2014/10/09


Jak jeść ziemniaki, aby nie przytyć:

Ziemniaki to bardzo zdrowe węglowodany. Powszechnie uważa się, że ziemniaki tuczą. Nic bardziej błędnego. Tuczą tylko wtedy, gdy je nieprawidłowo zestawimy, np. z białkiem. Tradycyjny polski obiad czyli ziemniaki plus kotlety faktycznie nie sprzyja szczupłej sylwetce. Cały sekret spożywania ziemniaków (oraz wielu innych produktów żywnościowych uchodzących za tuczące) tkwi w prawidłowym ich połączeniu. Demis Roussos w swojej książce "Problemy nadwagi", o której wspominałam (tutaj) mówi, że możemy zjeść kostkę masła i nie przytyjemy, jeżeli prawidłowo ją zestawimy. O diecie rozdzielnej pisałam też tutaj.

Ja podczas okresów nawet najbardziej ścisłej diety w moim życiu nigdy nie unikałam ziemniaków. Jako jedno z warzyw (będące jednoczesnie węglowodanem) traktowałam je zawsze jako potrzebne, zdrowe i nietuczące pożywienie. Wbrew obiegowym opiniom ziemniaki są niskokaloryczne (80kcal w 100gr), za to zawierają dużo witamin, zwłaszcza witaminę C i beta- karoten, potas, fosfor, błonnik i inne. Jest to jeden z niewielu produktów, oprócz warzyw i owoców, dozwolonych w terapii Gersona.

W moim menu przygotowuję ziemniaki na kilka sposobów. O każdym z nich zamierzam przygotować osobny wpis. Dziś chciałabym się z Wami podzielić przepisem na kotlety ziemniaczane. Ja przygotowuję je według Pięciu Przemian (link), czyli wkładając produkty do garnka w kolejności smaków, ale nie musimy sie sztywno trzymać tej reguły. Są bardzo łatwe do przygotwania, szybkie oraz pyszne.


Składniki (porcja na 3 osoby):
1 kg ziemniaków
2 średniej wielkości cebule
garść natki pietruszki
przyprawy: kurkuma, majeranek, kminek mielony, pieprz biały, czarny, imbir, sól

Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki ugotować i ostudzić.
2. Na patelni rozgrzewamy 2 łyzki oliwy z oliwek i podsmażamy pokrojoną w kostkę cebule, az się zarumieni.
3. Przestudzone ziemniaki mielimy lub przeciskamy przez praskę.
4. Do ziemniaków (sł) dodajemy podsmażoną cebulę (sł), 1 czubatą łyżeczkę kminku mielonego (sł), pieprz biały, czarny oraz imbir (o), około 1 łyżeczki soli (sn).
5. Dodajemy garść pokrojonej natki pietruszki (k) oraz sczypte kurkumy (g) i majeranku(g).
6. wszystko dobrze mieszamy i formujemy kotlety.
7. Podsmażamy je na patelni z dwóch stron przez kilka minut.



Kotlety są naprawdę przepyszne. Pierwsze skrzypce gra w nich kminek mielony, dlatego nie zapomnijcie go dodać!

Podajemy je z sałatkami warzywnymi lub z jogurtem naturalnym z czosnkiem. 
Smacznego:)