Translate

2014/09/30

Początek dnia nie byłby dla mnie możliwy bez kubka lub nawet kilku kubków kawy. Od zawsze podejmuję wysiłki, aby moja kawa przypominała w smaku tę z coffee shopu, niestety bez drogiego sprzętu nie jest to możliwe. Mój ekspres Delonghi nie jest najgorszej jakości, ale kawa przyrządzona na tym sprzęcie smakowo nie dorównuje w żadnym stopniu tej przyrządzanej w kawiarniach. Dlatego najczęściej piję kawę rozpuszczalną, która mi smakuje najbardziej, jednak jak wiadomo nie jest ona zdrowa, gdyż zawiera trujace substancje takie jak nikiel czy ochratoksynę. Szczerze mówiąc wypijam jej stanowczo za dużo.

Jakiś czas temu gościłam w pewnym angielskim domu, gdzie zostałam poczęstowana kawą z urządzenia, którego wcześniej nie znałam. Był to stovetop coffee maker, czyli ekspres do kawy, który stawiamy na palniku gazowym lub elektrycznym. 




Kawa, którą wtedy zostałam poczęstowana, była pyszna. To urządzenie spodobało mi sie jednak również z tego powodu, że możemy w nim przyrządzić kawę gotowaną wedlu 5 przemian.
Urządzenie składa się z 3 części. Do dolnej wlewamy zimna wodę, do filtra wsypujemy kawę, zakręcamy, stawiamy na palnik i wówczas pod wpływem ciśnienia  woda przechodząc poprzez filter z kawą zostaje wypchana do górnej komory.


Przepis na kawę gotowaną według 5 przemian: gdy kawa gotuje sie już w górnym pojemniku, dosypujemy do niej 1/4 łyżeczki imbiru (cynamonu, kardamonu) i gotujemy jeszcze przez 3 minuty. Pić posłodzoną miodem. Kawa przygotowana w ten sposób pomaga przy osłabieniu, przemarznięciu i przejedzeniu słodyczami.



Categories: ,

2 komentarze:

  1. Ciekawe urządzenie, nie spotkałam się z czymś takim do tej pory :) Chętnie spróbowałabym takiej kawy. Ja mam w domu ciśnieniowy saeco, model moltio od jakiegoś czasu i też muszę przyznać, że kawa jest pyszna, śmiało mogę powiedzieć, że moja ulubiona latte ze spienionym mlekiem smakuje jak w kawiarni :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, taki ekspres to moje marzenie. Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń