Translate

2014/08/02

Koktajl ten przywraca gęstość skórze, inicjuje powstawanie kolagenu.


Do przygotowania koktajlu potrzebujemy:

mleko sojowe 200gr
wiśnie świeże lub mrożone 100gr
2 łyżeczki zarodków pszennych
1 łyżeczka melasy trzcinowej
1/2 łyżeczki skrzypu polnego (Equisetum L.)


Czasem, gdy akurat nie mam w domu ani melasy ani skrzypu, zamiast melasy dodaję odrobinę miodu a skrzyp zupełnie sobie odpuszczam, natomiast przepis podałam zgodny z oryginałem i oczywiście koktajl z dodatkiem skrzypu będzie miał lepsze działanie, jako że skrzyp polny (podaję za wikipedią) "posiada działanie remineralizujące, dostarcza organizmowi niezbędnych jonów oraz mikroelementów, ma właciwości moczopędne i przeciwzapalne, odgrywa rolę w przemianie materii, wpływa na stan błon śluzowych, pomaga przy schorzeniach dróg moczowych, a zewnetrznie przy stanach zapalnych. Napar może być stosowany do mycia skóry o cerze zmęczonej, starzejącej się. Używany jako dodatek do kapieli pojędrniających skórę a także do produkcji preparatów kosmetycznych."

Ja natomiast cenie sobie bardzo dzialanie samych wiśni, i gdy tylko są one dostepne, zwlaszcza w sezonie, staram sie korzystać z ich odmładzających wlaściwości. Zresztą wiśnie znane są jako świetny owoc do przyrządzania domowych maseczek na skórę.

Przygotowanie koktajlu: wiśnie musimy wydrążyć, ja nie posiadam specjalnego przyrządu, otwieram je w podobny sposób, jak otwieramy śliwki, i przy pomocy łyżeczki usuwam pestkę (część wiśni zostawiłam w celu wykorzystania do wieczornej maseczki). Do wysokiego naczynia wkładamy wydrążone wiśnie, wlemamy mleko sojowe, dodajemy 2 lyżeczki zarodków pszennych, łyżeczkę miodu oraz skrzyp polny.


Koktajl jest niskokaloryczny, jednak nie jest zbyt smaczny w podanej wyżej wersji, wedlug mnie lepiej smakuje z bananem.




Categories: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz