Translate

2014/08/28

Gdybym miała wybrać jedno ciasto i jeść tylko je do końca życia, byłby to sernik. Serniki kocham wlaściwie w każdej postaci, nawet te angielskie ze spodem z cukru (fuuuj) jestem w stanie zjeść :). W Polsce, gdzie bywam raz na kilka lat, od razu biegne do Reala czy Auchan i po prostu rzucam się na gotowe serniki.

(Pare słów wyjaśnienia, dlaczego na blogu o tematyce zdrowego odżywiania pojawia się przepis na ciasto.  Ja po prostu uważam, że najlepsza dieta to wypośrodkowanie różnych spraw takich jak samodyscyplina a z drugiej strony mozliwości korzystania z urokow życia. Nie wyobrażam sobie, abym mogła trzymać ścisłą dietę przez cały czas. Obawiam się, że wtedy po jakims czasie byłabym tak spragniona rzeczy niedostepnych dla mnie podczas diety, że wróciłabym szybko do złych nawyków. Tymczasem ja od 20 lat stosuję dietę: 80% zdrowego odżywiania i 20% przyjemności i uważam, że jest to przepis na sukces.)

Sama nie potrafię zrobić tak dobrego sernika, jak te z supermarketu, ale przepis który dziś podaję, jest prawie doskonały i bardzo prosty w wykonaniu.
Składniki:
- 1 kg białego mielonego sera
- 10 jajek
- 1 masło
- 1,5 szklanki cukru
- 0,5 szklanki maki pszennej lub kaszy manny
- 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
- 300 ml śmietany kremówki
- rodzynki lub owoce (opcjonalnie)

A oto, jak je przygotować:
Potrzebne nam będą 3 garnki, 2 mniejsze i jeden większy. Białka odzielamy od żółtek.
W jednym z mniejszych garnków ubijamy białka ze szczypta soli na sztywna pianę, w drugim ubijamy bitą  śmietanę.
Do dużego garnka wkladamy pokrojone w kostkę miękkie masło. Dodajemy 1,5 szkl cukru i ubijamy mikserem.
Stospniowo dodajemy po jednym żółtku, ubijając.
Następnie dodajemy ser, kaszę manne (lub mąkę) oraz budyń waniliowy.
Do ubitej masy dodajemy pianę z białek i już nie ubijamy mikserem, aby nie napowietrzyc ciasta, lecz delikatnie mieszamy łyżką.
Nastepnie dodajemy bita smietane i również mieszamy łyżką aż do połączenia składników.

Przygotowaną masę przekładamy do blachy posmarowanej masłem oraz posypanej kasza manną.

Do masy możemy dodać rodzynki, wówczas mieszamy je z masą przed wyłożeniem jej na blachę. Ja dziś użyłam mrożonych owoców czarnej porzeczki, które rozłożyłam na masie.
Ciasto pieczemy w temperaturze 170st przez około 50 min.
Po upieczeniu, ja zostawiam ciasto w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami na około 15 min.
Gotowe ciasto możemy polukrować (najprostszy lukier cytrynowy: do 3/4-1 szkl cukru pudru dodajemy 2 łyżki wrzątku i cały czas ucierając dodajemy kilka łyżek soku z cytryny  aż do uzyskania właściwej konsystencji) lub polać polewą czekoladową (3 łyżki mleka, 3 łyzki cukru pudru, 3 łyżki kakao oraz 100gr masła rozpuszczamy w rondelku) ale smakuje wspaniale również sam, bez polewy. 



Smacznego :)

Categories: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz